PRX-T®33

HVA ER PRX-T®33?

PRX-T®33 er en nålefri behandlingen og er klassifisert som neste generasjon av anti-aldring. Behandling inneholder TCA og passer for alle hudtyper og alle aldre. Det som er unikt er at produktet ikke forårsaker “Frosting” , slik TCA vanligvis gjør, og at behandlingen kan brukes i alle årstider uten risiko for lysfølsomhet.

Behandlingen anses som smertefri og forårsaker minimal flassing. PRX-T®33 er mildere enn tradisjonell TCA-behandling, og årsaken til dette er den unike patenterte formuleringen, som består av en kombinasjon av TCA, hydrogenperoksid og kojinsyre.

De aktive ingrediensene samhandler med huden på cellenivå og bidrar til cellefornyelse, samt stimulerer hudens egne vekstfaktorer, som forbedrer huden både direkte og på lang sikt. PRX-T®33 påføres huden i lag gjennom en spesiell massasjeteknikk, for å optimalisere effekten av de aktive ingrediensene og for å nå de dype lagene i huden.

Etter behandlingen er huden fortsatt i en aktiv tilstand. For å opprettholde denne tilstanden, samt få mest mulig ut av behandlingen, må hudens pH-verdi holdes lav og hudbarrieren må opprettholdes. PRX-T®33 er klassifisert som medisinsk utstyr og er CE-merket med en internasjonalt patent.

BEHANDLINGSOMRÅDER

PRX-T®33 brukes til både ansikt og kropp for å motvirke og redusere:

• Rynker og linjer
• Pigmenteringer/solskader
• Tørr hud
• Tabt elasticitet
• Sprengte blodkar
• Arr

PRX-T®33 kan kombineres med en rekke estetiske behandlinger:

• Injeksjonsbehandlinger
• Fraksjonert laser/mikrodermabrasjon
• Mesoterapi
• Dermapen
• Plasma lys
• Trådløft
• PRP (vampyrbehandling)

Hva skiller PRX-T®33 fra en klassisk TCA-behandling?

En klassisk TCA-behandling er ikke egnet for personer med garvet hud. Det må derfor være forsiktighet med UV-stråler etter denne behandlingen, da disse kan forårsake pigmentering. PRX-T®33 er derimot ikke lysfølsom og kan derfor brukes hele året. I tillegg er PRX-T®33 egnet for nesten alle hudtyper.

Er behandlingen smertefull?
Under behandlingen kan du oppleve en lett kriblende, brennende følelse, dette er imidlertid moderat og avtar raskt.

Kan du gå tilbake til jobb/hverdag umiddelbart etter en behandling?
Behandlingen har ingen helbredelsestid, og man kan umiddelbart gå tilbake til normale aktiviteter.

Hvor mange behandlinger er nødvendig for å se resultater?
Antall behandlinger varierer avhengig av området som behandles. Det anbefales imidlertid å følge et kurs på 3-5 ganger med 1 ukes mellomrom. Resultatet varer i opptil 6 måneder etter en behandling, men det anbefales at du får en behandling annenhver måned for å opprettholde resultatet.